2017年9月27日開催
母子家庭の一人息子という設定に、どうしても自分を重ねてしまい、
最初は心を揺さぶられましたが、
小津作品に共通する軽やかな音楽と温かい眼差しに癒されて、
最後には穏やかな気持ちで本作を見終えることができました。
号泣されたお客さまもいらして、それはそれでこちらもほろっと来てしまいました。
会場から頂いたお言葉は以下の通りです。
最後の盛り上がりがすごい。
もう言葉がでない。
いい映画でした。
音楽がかわいい。
うどんげの花の形がはじめてわかった。
強いお母さんって感じ。
そして、今回、私はイラストを少しさぼりまして、いま話題のAIに作画を御願いしてみました。
結果・・・なんとなく小津映画(もちろんこの世には存在しないのですが)のように見えるスチール画が完成しました!
如何でしょうか?
Screening 27 September 2017
I was initially disturbed by the unexpectedly sympathetic setting of a mother and her only son.
However, soothed by the light music and the warmth of Ozu’s eyes, which is common in all his films, I was able to finish the movie with a peaceful feeling.
Some audience members cried a lot, and their tears also touched me.
Here are some of the words we received from the audience
The excitement at the end was amazing.
It left me speechless.
It was a good film.
The music is lovely.
I could understand the shape of the Udonge flower for the first time.
I feel like a strong mother.
And this time, I skipped the illustrations for a bit and asked AI, a hot topic, to draw the film.
The result is … a still that somehow looks like an Ozu film(which, of course, doesn’t exist in this world)!
What do you think?